Hygiëne / werk Protocol

Protocol H!PP

Hoe gaan we voorlopig werken en wat verwachten wij van u:

• Blijf thuis als je één van de volgende klachten hebt (of iemand anders in je gezin deze klachten heeft): Neusverkoudheid, loopneus, niezen,
keelpijn, hoest, verhoging of koorts.
• Onze kapsters dragen ten alle tijden handschoenen. Deze gaan na elke klant uit. De handen worden (minimaal 1x per uur) gewassen en ontsmet
voordat de nieuwe handschoenen aangaan.
• De kapsters en klanten dragen mondkapjes, deze hebben wij in de salon.
• Bij binnenkomst dient te klant te wachten bij de ingang.
• De klant dient direct de handen te desinfecteren met desinfecterende handgel, deze wordt aangeboden bij binnenkomst.
• Klant hangt zelf de jas op en bij weggaan pakt de klant ook zelf weer de jas en trekt deze aan. Kapstok word direct gedesinfecteerd.
• Er werken 2 á 3 kapsters per dagdeel.
• Houdt minimaal 1.5 meter afstand tot elkaar zowel in de salon als buiten de salon. Dit geldt voor de klanten en de kapsters.
• Wasbakken balie en stoelen zijn beschermd d.m.v. plexiglas.
• Er wordt tijdens de behandeling gebruik gemaakt van wegwerp kapkleden, handdoeken en knipkragen. Of bij elke klant een schoon knipschort.
• Kapster draagt een knipschort deze wordt na elke werkdag gereinigd.
• Geen lectuur voor de klanten.
• Geen gebruik van wc, uitzondering kan gemaakt worden bij lange behandelingen en/of aandoeningen.
• Koffie en thee wordt beperkt aangeboden in kartonnen bekers.
• Betaling per pin of contant. De voorkeur gaat uit naar contactloos maar als u toch contant wilt betalen gebeurd dit zonder klantcontact. Dat
wil zeggen dat het geld op de balie wordt neergelegd zodat de kapster deze van de balie kan pakken, wisselgeld idem.
• De gesprekken die door klant en kapster gevoerd worden, worden zoveel mogelijk via de spiegel gedaan.
• Wij doen geen baarden en andere gezichtsharen knippen, scheren en epileren.
• Wenkbrauwen verven doen wij vooralsnog niet.
• Klanten komen met zoveel mogelijk schone haren, zodat wij minimaal aan de wasbak staan.
• Was massages doen wij vooralsnog niet.
• Wij vragen de klanten alleen te komen, een minderjarige én mensen die door een beperking begeleiding nodig hebben, mogen naar de salon
vergezeld worden door een volwassene.
• Elk uur (na elke klant) wordt de winkel gereinigd en klaargemaakt voor de nieuwe klanten.
• Verkoop producten worden gepakt door de kapsters niet door de klant zelf.
• Wij vragen alle klanten om op de tijd te komen voor de afspraak, niet te laat en niet vroeger dan 5 min.
• Bij te laat komen en/of niet opdagen van de afspraak rekenen wij 75 procent van de behandeling.
• Afspraken dienen 24 uur van te voren worden afgezegd, zo niet worden er kosten in rekening gebracht.
• Wij verwachten van onze klanten dat zij het protocol opvolgen volgens het RIVM.
protocol RIVM: blijf thuis bij klachten van neusverkoudheid, hoesten, keelpijn of koorts.

Afspraak maken

Interesse in één van onze producten / haarstijlen. Kom gezellig langs en dan kijken we wat we voor je kunnen doen! Afspraak maken of bel 070-3000002